Σύστημα Μηχανισμού Διεύθυνσης | Ηλεκτροπνευματική
Γενικές Πληροφορίες
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Το σύστημα μηχανισμού διεύθυνσης είναι ένα σύστημα υψηλών επιδόσεων που χρησιμοποιεί τα τελευταία επιτεύγματα στην τεχνολογία θαλάσσιου ελέγχου. Το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγχει πλοία με διπλό πηδάλιο από έναν ή περισσότερους σταθμούς ελέγχου.
Διαθέσιμα Χαρακτηριστικά
Ευέλικτος έλεγχος από τους σταθμούς Center, Port ή STBD στη γέφυρα.
Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι τα εξής:
– Αυτόματος πιλότος
– Συνδυασμός στον έλεγχο πηδαλίου (Λειτουργία Follow-Up)
– Ρύθμιση και Βαθμονόμηση των Πηδαλίων (Λειτουργία Non-Follow-Up)
Η διαχείριση της ρύθμισης και της βαθμονόμησης του συστήματος μπορεί να γίνει μέσω της επιτόπιας εξυπηρέτησης ή/και μέσω παραμέτρων λογισμικού, οι οποίες προστατεύονται με κωδικό πρόσβασης.
Συστατικά του Συστήματος
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ (PLC)
Το PLC επιβλέπει όλες τις πληροφορίες εισόδου, όπως η τάση και τα επίπεδα λαδιού, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει το σήμα εξόδου για τον ενεργοποιητή πηδαλίου. Οι θέσεις των πηδαλίων διατηρούνται με ίσες γωνίες κατανεμημένες μεταξύ των κατευθύνσεων Port και STBD.
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Όλα τα εξαρτήματα είναι κλεισμένα μέσα στο Starter Box για την αποφυγή εισόδου σκόνης και υγρασίας. Λάβετε υπόψη ότι αυτές οι μονάδες δεν είναι αδιάβροχες και δεν πρέπει να βυθίζονται σε υγρά ή να εκτίθενται σε πλύσιμο. Αποφύγετε τη συγκόλληση, το χτύπημα, το σπάσιμο ή την πτώση των μονάδων.
Όλες οι συνδέσεις με το PLC πραγματοποιούνται μέσω ενσύρματων συνδέσεων χρησιμοποιώντας βύσβατα σύνδεσης στην πλακέτα του PLC. Ανατρέξτε στο ηλεκτρολογικό σχέδιο για περισσότερες λεπτομέρειες.
ΠΗΔΑΛΙΑ – ΣΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
Το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί από τον Κεντρικό Τροχό, το Port ή το Σταθμό Πηδαλίου STBD.
Το PLC ελέγχει τα πηδάλια χρησιμοποιώντας ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές (ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες), οι οποίοι με τη σειρά τους ελέγχονται από ένα Παλμικό σήμα ελέγχου (Ρελέ Στερεάς Κατάστασης).
Καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας, το PLC παρακολουθεί συνεχώς τις κρίσιμες τιμές και λειτουργίες του συστήματος. Εάν κάποια παράμετρος υπερβεί τα καθορισμένα όρια, το σύστημα ενεργοποιεί τον συναγερμό. Αυτά τα όρια ορίζονται ως Set Points και προστατεύονται με κωδικό πρόσβασης.
Λειτουργία του Σταθμού Ελέγχου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Υπάρχουν τρεις σταθμοί στη γέφυρα για τον έλεγχο του συστήματος Μηχανισμού διεύθυνσης.
– Ο Κεντρικός Σταθμός είναι εξοπλισμένος με έναν τροχό και δύο πηδάλια.
– Ο Λιμενικός Σταθμός διαθέτει τρία πηδάλια: ένα κεντρικό για τον κοινό έλεγχο και τα άλλα δύο για τον ξεχωριστό έλεγχο των πιδαλίων Port και STBD, αντίστοιχα.
– Ο σταθμός STBD προσφέρει την ίδια ρύθμιση.
Ο τροχός λειτουργεί σε λειτουργία Follow Up Combination, ελέγχοντας και τα δύο πηδάλια ταυτόχρονα με μια κοινή εντολή.
Τα κεντρικά αναλογικά πηδάλια των πλευρικών σταθμών λειτουργούν επίσης στη λειτουργία Συνδιασμού Follow Up , παρέχοντας μια κοινή εντολή και στα δύο πηδάλια ταυτόχρονα.
Η λειτουργία Non Follow Up μπορεί να επιλεγεί με τον διακόπτη NFU. Στη λειτουργία Non Follow Up, τα πλευρικά ψηφιακά πηδάλια σε κάθε σταθμό έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν ανεξάρτητα κάθε πηδάλιο ηλεκτρικά, χωρίς παρεμβολές από το PLC.
Τρόπος Λειτουργίας :
Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος επιλέγεται με τον Δακόπτη Λειτουργίας, ο οποίος έχει τις ακόλουθες θέσεις:
α) Συνδυασμός Κέντρου
β) Κεντρικό Πηδάλιο
γ) Συνδυασμός Port
δ) Πηδάλιο Port
ε) Συνδυασμός STBD
στ) Πηδάλιο STBD
Υπάρχουν τρία HMI: ένα στον Κεντρικό Σταθμό και από ένα στους σταθμούς Port και STBD. Το HMI εμφανίζει τη γωνία πηδαλίου, τη θέση των τροχών, το ιστορικό συναγερμών και όλες τις λειτουργίες συναγερμού. Η λειτουργία του συστήματος μπορεί να ξεκινήσει και να παρακολουθείται μέσω του HMI.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΩΝ
Το σύστημα περιλαμβάνει μια λειτουργία ιστορικού συναγερμών που καταγράφει όλους τους συναγερμούς, τόσο τους ενεργούς όσο και τους ανενεργούς. Κάθε συναγερμός φέρει χρονοσήμανση και συνοδεύεται από λεπτομερή σχόλια. Οι ενεργοί και οι επιβεβαιωμένοι συναγερμοί διακρίνονται εύκολα λόγω των διαφορετικών χρωμάτων.
Το σύστημα θα εκπέμπει συναγερμούς για κρίσιμες βλάβες, όπως Κύρια Τροφοδοσία, Εφεδρική Τροφοδοσία, υπερφόρτωση κινητήρα, χαμηλή τάση ή χαμηλή στάθμη λαδιού. Το εξουσιοδοτημένο τεχνικό προσωπικό μπορεί επίσης να βαθμονομήσει τα σήματα ελέγχου -10V έως +10V DC μέσω της προστατευμένης με κωδικό πρόσβασης σελίδας σέρβις HMI.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Η διαδικασία Non Follow Up Operation χρησιμεύει επίσης ως λειτουργία έκτακτης ανάγκης. Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης του PLC, τα πηδάλια θα πρέπει να λειτουργούν στη λειτουργία Non Follow Up. Τα πλευρικλα ψηφιακά πηδάλια είναι ηλεκτρικά συνδεδεμένα με τους ενεργοποιητές και μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από το PLC. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, τα πηδάλια θα παραμείνουν στην τελευταία τους θέση.
Ηλεκτρική Ισχύς
Οι απαιτήσεις ισχύος για το Ηλεκτροπνευματικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου έχουν ως εξής:
– Τροφοδοσία 220 V AC: 10A
– Τροφοδοσία 24 V DC από τον Διακόπτη Ρεύματος εκτάκτης ανάγκης
Πρέπει να υπάρχουν δύο πηγές ενέργειας: μια κύρια και μια δευτερεύουσα. Η εναλλαγή μεταξύ της κύριας τροφοδοσίας και της τροφοδοσίας έκτακτης ανάγκης είναι αυτόματη και οι δύο συνδέονται παράλληλα μέσω γεφυρών.