Συστήματα Eλιγμών | Ηλεκτροπνευματική
Συστήματα Ελέγχου Eλιγμών
Το σύστημα ελέγχου ελιγμών είναι ένα σύστημα υψηλών επιδόσεων που χρησιμοποιεί τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της ναυτιλίας. Το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγχει πλοία με έναν ή δύο κινητήρες, από έναν ή περισσότερους σταθμούς ελέγχου.
Διαθέσιμα χαρακτηριστικά
Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι τα εξής:
- Κεφαλές ελέγχου εσωτερικού και εξωτερικού χώρου βαρέως τύπου
- Έλεγχος μονής ή διπλής σπείρας
- Ρυθμιζόμενες καθυστερήσεις αλλαγής ταχυτήτων και γκαζιού
Η ρύθμιση και η βαθμονόμηση του συστήματος μπορούν να διατηρηθούν μέσω ρυθμιζόμενων γλωττίδων ή μέσω λογισμικού.
Συστατικά του συστήματος – Κεντρική μονάδα επεξεργασίας (PLC)
Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (PLC) παρακολουθεί όλες τις εισερχόμενες πληροφορίες από τις κεφαλές ελέγχου και τους σχετικούς πίνακες διακοπτών, τις ενδείξεις θέσης των ενεργοποιητών και τις εισόδους του συγχρονιστή. Το PLC ελέγχει και τοποθετεί επίσης τους ενεργοποιητές και μεταδίδει και λαμβάνει δεδομένα από τους σταθμούς.
- Στέγαση Συστήματος
Το κύκλωμα στεγάζεται σε ένα περίβλημα βαρέως τύπου, σχεδιασμένο για να αποτρέπει την εισχώρηση σκόνης και υγρασίας. Όλες οι μονάδες δεν είναι αδιάβροχες και επομένως δεν πρέπει να βυθίζονται σε υγρά ή να πλένονται. Η μονάδα δεν πρέπει επίσης να συγκολληθεί, να χτυπηθεί, να σπάσει ή να πέσει.
- Συνδέσεις
Όλες οι συνδέσεις με το PLC είναι σταθερά συνδεδεμένες σε βυσματικούς συνδέσμους στην πλακέτα του PLC.
- Έξοδος Γκαζιού
Το PLC διαθέτει τρεις διαφορετικές εξόδους ισχύος: Ηλεκτρομηχανικό Ενεργοποιητή, 4-20 mA ή -10V DC/+10V DC. Καθώς ο μοχλός της κεφαλής ελέγχου του σταθμού προωθείται στο τμήμα της διαδρομής του γκαζιού, η έξοδος του PLC αυξάνεται αναλογικά για να αυξηθεί η ταχύτητα του κινητήρα.
- Έξοδος CPP
Το PLC διαθέτει δύο τυπικές εξόδους βαλβίδων CPP: Μηχανικό CPP ή Ηλεκτρικό CPP. Για την έξοδο CPP, όταν ο μοχλός κεφαλής ελέγχου σταθμού μετακινείται στη θέση εμπρός ή πίσω, το PLC επανατοποθετεί το CPP αναλόγως.
Συστήματα Ελέγχου Ελιγμών | Κεφαλές ελέγχου σταθμού
Κεφαλές ελέγχου σταθμών
Αλληλεπίδραση PLC
Οι κεφαλές ελέγχου σταθμού επιτρέπουν στον χειριστή να αλληλεπιδράσει με το PLC με τον ακόλουθο τρόπο:
- Ο χειριστής του πλοίου στέλνει εντολές στο PLC μέσω χειρολαβών ελέγχου, κουμπιών και HMI.
- Το PLC στέλνει ανατροφοδότηση στον χειριστή του πλοίου μέσω ενδεικτικών λυχνιών και HMI.
- Οι κεφαλές ελέγχου συνδέονται με τον κύριο ελεγκτή, μέσω του δικτύου κατανεμημένου ελέγχου, μέσω ενός θωρακισμένου καλωδίου δεδομένων συνεστραμμένου ζεύγους. Οι κεφαλές ελέγχου κατασκευάζονται από μη διαβρωτικά υλικά κορυφαίας ποιότητας για να παρέχουν μεγάλη διάρκεια ζωής και ελκυστική εμφάνιση.
Τύποι
Οι κεφαλές ελέγχου σταθμού διατίθενται σε διάφορους τύπους. Οι εσωτερικές κεφαλές ελέγχου μπορούν να φωτιστούν και να εγκατασταθούν με χρωμιωμένο ή μαύρο εποξειδικό φινίρισμα. Οι κεφαλές ελέγχου για εξωτερικούς χώρους είναι αδιάβροχες μόνο στην επάνω πλευρά, ικανές να αντέχουν σε υγρές καιρικές συνθήκες και μπορούν να παρέχονται με χρωμιωμένο ή μαύρο εποξειδικό φινίρισμα. Το κάτω μέρος της κεφαλής ελέγχου πρέπει να προστατεύεται από τις καιρικές συνθήκες.
CPP & Χειριστήρια
Οι κεφαλές ελέγχου λειτουργούν σε περίπου 80 μοίρες ελευθερίας (απόσταση κίνησης) από κάθε πλευρά της κεντρικής ουδέτερης θέσης. Οι πρώτες 40 μοίρες ανά πλευρά λειτουργούν το CPP και οι υπόλοιπες 40 μοίρες ανά πλευρά λειτουργούν τα Χειριστήρια Ταχύτητας. Το PLC κλιμακώνει μόνο τη θέση Pitch.
Συστήματα Ελέγχου Ελιγμών | Ενεργοποιητές & ηλεκτρική ισχύς
Ενεργοποιητές
Ο σκοπός ενός ενεργοποιητή είναι να λειτουργεί το CPP ή τα Χειριστήρια Ταχύτητας, καθώς όλα απαιτούν μηχανική τοποθέτηση. Το PLC επανατοποθετεί τους ενεργοποιητές στέλνοντας ηλεκτρικά σήματα στους κινητήρες κίνησης του PLC. Οι αντίστοιχες κινήσεις των ενεργοποιητών αποστέλλονται πίσω στο PLC μέσω ενός ποτενσιόμετρου που λειτουργεί με γρανάζια για να ολοκληρωθεί ο βρόχος ελέγχου.
Διακοπή ρεύματος:
Κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος, τα CPP απελευθερώνονται μόνα τους και ο ενεργοποιητής επιστρέφει στη θέση μηδέν με ελατήριο λόγω της μηχανικής του δομής.
Παράκαμψη:
Η μηχανική παράκαμψη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του μοχλού κατά τη διάρκεια διακοπής ρεύματος.
Ηλεκτρική ισχύς
Οι απαιτήσεις ισχύος για το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου έχουν ως εξής:
- Παροχή ρεύματος 220 V AC – μέγιστο 10 αμπέρ
- Τροφοδοσία 24 V DC από το σύστημα έκτακτης ανάγκης
Πρέπει να παρέχονται δύο πηγές ισχύος, μια κύρια πηγή και μια δευτερεύουσα (παρεχόμενη από τον πελάτη). Ένας διακόπτης τριών θέσεων, ικανός να διαχειριστεί το ρεύμα του συστήματος, πρέπει να εγκατασταθεί δίπλα στον κύριο σταθμό, συνήθως στον σταθμό της τιμονιέρας, για να επιτρέπει στον χειριστή να επιλέγει είτε την κύρια τροφοδοσία, είτε τη δευτερεύουσα τροφοδοσία είτε, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τη θέση POWER OFF / SYSTEM RESET.